17 gru 2015

kreatywnie z Fabryką Wafelków.

Niedawno razem z Chłopcem zostaliśmy zaproszeni do wspólnej zabawy z Fabryką Wafelków i portalem Pomysłowy Rodzic. Z oferty sklepu (który kończy już 6lat!) mogliśmy wybrać zabawkę, którą wykorzystamy na wiele sposobów. Spodobały mi się "grzebieniaste" klocki Stackadoos. marki B.Toys i to właśnie je wybraliśmy do naszego kreatywnego zadania.



To był strzał w 10. bo kiedy do nas przyjechały od razu wpadło mi do głowy kilka zabaw z ich wykorzystaniem.

1. Budowanie z klocków - tutaj chyba nie trzeba wiele pisać - klocki świetnie do siebie pasują i łatwo się łączą. Zburzenie wierzy zbudowanej ze Stackadoos. nie jest jednak takie proste jak ze zwykłych klocków. Zdziwiona mina na twarzy T. - bezcenna!


2. Integracja sensoryczna - kiedy T. się urodził (jak być może pamiętacie - trochę za wcześnie) zaczęłam z nich chodzić na ćwiczenia - wczesne wspomagane rozwoju. W naszym przypadku była to na szczęście tylko i wyłącznie przyjemność, a nie wymóg lekarza. Jednym z zaleceń mojej kuzynki, która jest fizjoterapeutką i rehabilitantką zajmującą się maluchami z problemami, było wspomaganie integracji sensorycznej. Do masażu wnętrza dłoni i podbić stópek wykorzystuje się przedmioty o różnej fakturze, twardości, konsystencji. Nasze "jeżyki" genialnie sprawdzają się do delikatnego "drapania" dłoni i stóp - T. zaśmiewa się przy tym w głos. Ogromną zaletą takiej zabawy jest rozluźnianie ewentualnych napięć mięśniowych w rękach i nóżkach maluchów.



3. Mniejszy przedmiot w większym, wyciąganie i wkładanie - to jedna z ulubionych zabaw T. w tej chwili. Jest na etapie, w którym wyciąganie czegoś z drugiego przedmiotu sprawia masę frajdy. To jeden z etapów i czynności do których dorasta maluch w pierwszym roku swojego życia. Zbudowałam z klocków pudełeczko z niezbyt szeroką szczeliną u góry. Rączka Chłopca idealnie mieściła się w środku i bezbłędnie wyciągała mniejsze elementy ze środka.


4. Znajdź mnie! - pokazywałam Chłopcu małe kolorowe elementy i... chowałam je pod pokrywą od słoja, w którym przechowuje się klocki. Zadawałam pytanie "Gdzie są klocki?", a kiedy T. podnosił pokrywkę i patrzył na mnie z szerokim uśmiechem na buzi - gratulowałam mu zdolności i cieszyłam się jak z podbicia Ameryki. Brawo, Synu!


5. Sortowanie klocków kolorami - to zabawa dl zdecydowanie starszych dzieci. Można zaproponować dziecku budowanie jednokolorowych konstrukcji, albo np. poprosić o wrzucenie do słoja klocków w danym kolorze. Ta zabawa rozwija umiejętność rozpoznawania kolorów. Na pewno za jakiś czas spróbujemy!


Spodobały Wam się nasze pomysły? Mam dla Was niespodziankę: na hasło prettypleasure klocki Stackadoos. kupicie w Fabryce Wafelków z 10% rabatem - od dziś przez 7 dni. Jeśli się pospieszycie - dotrą jeszcze przed Świętami!

Cała akcja sponsorowana jest przez pierwszy internetowy sklep dla Dzieci i ich Rodziców - Fabryka Wafelków (Facebook / Instagram). Jeśli jeszcze nie znacie jej asortymentu - nadróbcie koniecznie, ja mogłabym przechadzać się między wirtualnymi półkami w tę i z powrotem. Pomysły na roczkowe prezenty już mam!

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie,
Agnieszka

1 komentarz:

  1. Szkoda tylko, że fabrykawafelków podniosła cenę przed akcją z rabatem... było 139zl, jest 145zł, i zlikwidowała 10% obniżkę na ten akurat produkt.

    OdpowiedzUsuń